Οι μαθητές του 9ου Τ.Ε.Ε. Πάτρας στα πλαίσια του προγράμματος ''Δαίδαλος'', κατασκεύασαν μία σύνθετη οικιακή συσκευή. Μια συνεργαζόμενη λειτουργία ψυκτικού θαλάμου και θερμοθαλάμου. Χρησιμοποίησαν το ''κουφάρι'' ενός παλιού ψυγείου και το χώρισαν στη μέση δημιουργώντας δύο θαλάμους. Ένα ψυκτικό θάλαμο και ένα θερμοθάλαμο χωρίς να υπάρχει μεταξύ τους καμία επικοινωνία.
Το σύστημα λειτουργεί με ένα απλό συμπιεστή ψυγείου 130 Watt, χωρίς να υπάρχουν ηλεκτρικές αντιστάσεις στο θερμοθάλαμο. Έτσι, μόνο με το ρεύμα που ξοδεύουμε για τη λειτουργία του ψυγείου έχουμε και ταυτόχρονη θέρμανση στο θερμοθάλαμο, επιτυγχάνοντας μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:
1. Το σύστημα εκμεταλεύεται τη θερμότητα που απορροφάται από το θάλαμο ψύξης (συντήρηση προίόντων). Η θερμότητα αυτή, αντί να αποβληθεί στο περιβάλλον, ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΘΑΛΑΜΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ, με τη βοήθεια εναλλαγών που πραγματοποιούνται στην πορεία του ψυκτικού υγρού.
2. Ο μηχανισμός εκτός από το συμπιεστή, περιλαμβάνει ένα κατάλληλο κύκλωμα ψύξης-θέρμανσης με δύο εξατμιστές, δύο συμπυκνωτές και τέσσερις ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες. Έτσι, ανάλογα με την εντολή που δέχονται οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες από ηλεκτρονικούς θερμοστάτες, αλλάζουν τη ροή του ψυκτικού υγρού, με αποτέλεσμα την ψύξη στον θάλαμο συντήρησης προιόντων και την παράλληλη απόδοση θερμότητας στο θερμοθάλαμο. Το σύστημα είναι κατασκευασμένο έτσι, ώστε να συνεργάζονται ταυτόχρονα και οι δυο θάλαμοι μαζί, αλλά επίσης να λειτουργούν ανεξάρτητα μεταξύ τους.
ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ:
1. Επιτυγχάνουμε εξοικονόμηση ενέργειας. Ο θάλαμος θέρμανσης θερμαίνεται με παροχή ισχύος 130Watt (κατανάλωση ρεύματος από συμπιεστή), ενώ ένας συμβατικός θερμοθάλαμος θα χρειαζόταν πολύ μεγαλύτερη (π.χ. ηλεκτρική αντίσταση 1000Watt).
2. Η συσκευή μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δημόσιους οργανισμούς, σχολεία κ.λ.π. λόγω της πολύ απλής και εύχρηστης λειτουργίας της : συντηρούμε στο θάλαμο ψύξης διάφορα τρόφιμα και όταν θέλουμε να τα καταναλώσουμε, τα ζεσταίνουμε ακριβώς από πάνω στο θάλαμο θέρμανσης!
3. Η συσκευή χρησιμοποιεί οικολογικό ψυκτικό υγρό FREON R 134 A και μπορεί να αποτελέσει μια καλή και πρωτότυπη ιδέα για την παραγωγική διαδικασία.
Για την εφεύρεση τους αυτή, οι μαθητές του 9ου Τ.Ε.Ε. Πάτρας, βραβεύτηκαν με το 2ο βραβείο ΣΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ που οργάνωσε το ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΤΗΤΑΣ στα πλαίσια του προγράμματος ''Δαίδαλος''.
Ο υπεύθυνος Καθηγητής
Λάζαρης Φώτης
Μηχανολόγος -Μηχανικός
< Προηγούμενο | Επόμενο > |
---|